Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Blodtransfusion och shopping på det!

Av lotten67 - 23 april 2014 19:21

Jag var uppenbarligen aningen förvirrad igår, glömde ju att det var tre månadersdagen! Alltså fasiken vad tiden går och jag hänger kvar. Landar och landar liksom! Och å andra sidan är jag ju i vart fall mentalt på väg i rätt riktning. Den tanken är det som håller mig uppe samt tron på att positiva tankar kan försätta berg! Det ska gå, jag ska ta kål på djävulen och inget mer med det! Inatt var det tufft, vaknade varannan timme,jävulusisk halsbränna och nära till att kräkas:-( inte kul å inte gott. Kramp i magen förstås. Antar att det är den nya cytostatikan som visade vad som skulle komma en tid framöver. Till slut blev det morgon och jag pallrade mig upp. Ner på frukost, jag funderar ju lite hur jag ska bete mig med mina mediciner. Jag vill ju gärna äta mat när jag tar dem, men sitta i en överfull matsal och krossa piller kånns ju sådär. Nu har jag i vart fall löst det! Blodtrycksmedicinerna, vilka ej får krossas följer med t frukost och de andra tar jag när jag kommer på rummet. Har införskaffat lite drickyoghurt t medicinintag middag och kväll! Tog sen en promenad t sjukhuset, magen höll och illamåendet motade jag med piller!

Kom in på strålbehandlingen, överfullt väntrum. Här kände jag mig helt plötsligt som en i mängden, Alla hälsade God morgon. Vi var flera med och utan hår, olika huvudbonader å nån var utan helt. Ingen höjde ens på ögonbrynen, ja ni fattar! Fick min stråldos,lätt som en plätt;-) Sen hissen upp på onkologen, kaffe och juice. In på salen och dax för blodtransfusioner. Två påsar skulle jag få,tyvärr var min slang på infusionsporten för tunn och fick byta både nål och slang, å inte är jag förvånad! Det är sällan jag har flyt som ni vet. Men sen funkade det. Jag hade en bok med mig så det gick bra och tiden gick ganska fort. Tog drygt två timmar. Sen uppmärksammade jag att min urin i katetern var jättetjock och grumlig. Jaha nu har den havererat tänkte jag, fan nu blir jag kvar här. Men icke. Vi spolade ur den och jag ska försöka dricka ett par tre liter ytterligare ett par dagar så löser det sig nog. Det är ju jobbigt att dricka så mycket för jag får kissa hela tiden. Men jag har inget val, där heller:-( De bjöd på soppa idag igen, fast jag inte ville ha,tog mackan o juicen bara.

Gick sen tillbaka till stan, ingen värme idag dock. Typ elva tolv grader och blåsigt. Gick på stan ett par timmar! Jag behövde förnya garderoben. All tung behandling och medicinering gör ju att jag allt mer har en bollliknande kropp och kan bara inte ha kläder som sitter åt! Så innan jag var klar hade jag gjort lite fynd. Gick hem t hotellet och sov drygt en timme. Det var nödvändigt å skönt! Middag på hotellet 17.30, idag operaströmming. Men jag äter ju inte fisk så jag fick en gigantisk hamburgare. Smakade fint fint! Sen en liten kvällspromenad på det! Fast skitkallt och inte kul alls. Nu tebaxs på rummet i värmen. Ska testa mina inköp och kolla teve. Hoppas få sova bättre inatt. Imorgon har jag strålning kl ett så det blir sovmorgon och lugn fm. Efter behandlingen ska jag å min svägerska på stan å fika och kolla lite. Å sen är det ju inte långt t fredag och då får jag åka hem!! Och har bara 28 strålningar kvar...../ Kram

 
 
Ingen bild

Annika P Å

23 april 2014 21:28

Keep up the good work, gumman! Kramar.

lotten67

24 april 2014 09:57

I Will! Puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards