Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Strålande vårdag och jag får inte vara i solen......

Av lotten67 - 26 april 2014 17:27

Nä just det! Sitter på min balkong där är det typ 25 grader varmt! Å här sitter jag fullt påklädd:-(det här hatar jag! Jag är ju en soldyrkare av stora mått och jag vet att det inte är bra men JAG mår bra av sol och lite färg. Jävla skitcancer:-( Surar rejält!! Jag är ju dessutom rätt vrång av mig när jag sätter den sidan till så jag vägrar gå in. Katterna de njuter av att ligga ute så jag håller dem sällskap under tiden jag svettas ihjäl.. Annars får jag säga att jag haft en bra dag! Vaknade ju som vanligt tidigt, med illamående. Lyckades till och med kräkas, äckligt men fakta är ju att sen mår jag lite bättre. Frulle och soffmys med kissarna, Savannaha verkar superglad att jag är hemma,hon följer efter mig vart jag än går! Lite mysigt å. Sen har jag rasslat bort det lilla påskpynt jag tagit fram och strykit lite. Det är rogivande att stryka så det gör jag mer än gärna. Tagit blodtrycket idag, var ingen rolig syn, högt undertryck. Får ta det med läkaren igen då...Å sent igår ramlade ju njurkatetern delvis isär upptäckte jag! Tänk om de kunde göra prylar som funka. Nä nä man är ju händig så jag har skruvit ihop prylarna och tejpat,precis som de gör på sjukan. Tänkte först jaha,nu blir det att ringa 1177 men nä då kan de ju komma på att jag ska upp på sjukhuset å det vill jag helst inte. Jag håller naturligtvis koll om det fallerar igen!

På eftermiddagen har jag fått skjuts att köpa balkongblommor å jord. Sen införskaffade jag mig en ny perkulator bara för jag tyckte den var fin;-) om nu en perkulator kan vara fin!? Passade oxå på att handla mat till mina "barn" så det blir rätt sort ni vet! Sånt är noga för husdjuren. Bara det bästa är gott nog! Ja sen har jag planterat mina blommor. Testar lite nytt i vår. Å eftersom jag är borta veckovis blir det bara såna växter som kan vara ute dygnet runt. Än är det ju kallt på nätterna och kvällarna med för den delen. Blommorna är i vart fall på plats. Känns skönt att jag orkat fixa lite idag och kunnat vara ute. Det är fortfarande skönt så jag dricker kaffe här på balkongen. Senare blir det mat och film och lördagsgodis. Imorgon är det dax för tvättstugan, middag hos mor och far står oxå på agendan imorgon. Jag önskar er en fortsatt fin lördag/ Kram

 
 
Marléne

Marléne

26 april 2014 18:27

Skitsnygg perkulator!Tycker det är bra att du unnar dig saker som får dig att må bra! Håller med om solen. Från att förut dyrkat de första solstrålar gömmer jag mig nu i skuggan vilket inte är lätt eller roligt.Men vår tid kommer.Önskar dig en bra lördag kväll!

http://nattstad.se/marlenewestberg

lotten67

26 april 2014 22:27

Ja jag är jätteglad för den! Ja vår tid kommer var så säker;-) Hoppas du oxå har en bra kväll och att allt går bra med behandlingen på måndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards