Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Blir inte som jag tänkt mig alla dagar!

Av lotten67 - 27 april 2014 18:30

Nä idag blev inte dagen riktigt som jag tänkt mig! Jag borde i och för sig börja vara rutinerad på att saker och ting svänger fort. På gott och ont,men ibland blir jag less:-( Önskar att jag fick vakna en morgon å må bra och känna mig superstark! Men nä inte det inte, superwomen har tappat kraften och kämpar varje dag för att överleva och fungera. Oj lät lite drastiskt men ibland har jag den känslan och den känslan kan jag inte alltid hantera och härbärgera. Typ som idag då. Vaknade imorse,sovit hela natten dvs typ 6timmar. Mådde rätt ok och inget illamående,yes! Startar som vanligt dagen m frulle å medicin. Trist men vardag liksom. Sen tvättstugan och lite andra sysslor. Planen därefter var ju dusch och göra mig iordning för att ta en promenad t bussen å åka till mor och far. Sagt och gjort,det var bara det att jag kände mig helt plötsligt lite sådär allmänpåverkad ni vet!? Lite yr,tungandad och klen i benen. Tog det så lugnt jag kunde och drack massa vatten. Kände mig aningen ambivalent men samtidigt ville jag ju ut i det vackra vädret och röra lite på mig. Knallade iväg men benen funkar ju sådär och yrseln försvann inte. Va fan tänkte jag vad är fel nu? Jag skulle ju inte känna mig så här påverkad av vare sig cytostatikan eller strålningen,är det blodtrycket eller har nåt annat tillstött som jag inte vet om...många tankar rörde sig i mitt huvud. Jag gick typ tio minuter sen vände jag om:-(gick hem och satte mig ner. Testade blodtrycket 137/105 puls 100..för er som inte vet är det rätt kasst:-( fan va jag hatar detta! Bara klä av mig igen och ringa mamma. Kändes ju sådär om ni fattar.

Jag berättade för mor och far att jag blev tvungen att vända om. Men det är ju inget problem för dem. De är handlingskraftiga människor. De packade ner matvaror och kom till mig. Underbara de är<3 jag skulle aldrig klara detta utan dem! Fattar inte hur jag ska kunna återgälda detta. Även om dom inte kräver det kan det gnaga hos mig. Fast det löser sig alltid! Så de kom, Vi satt lite ute men jag blir ju förbannad när jag får sitta -inlindad i solen så vi gick in. Jag började må bättre i vart fall en aning så mamma och jag hjälptes åt med mat och dukning. Mysigt och kul! Efter God mat och efterrätt blev det lite trav, vann dock inget;-) men mamma vann. Ja vi såg på tv alltså. Nu har de just åkt hem. Jag bloggar lite och känner mig sådär. Hoppas på att må lite bättre imorgon när det är dax för resan ner till Örebro igen. Jag åker kl nio så jag behöver inte kasta mig upp tidigt. Kom just på att jag har tvätten kvar i torkskåpet så den ska hämtas. Och naglarna ska ju målas om ikväll oxå! Med önskan om att ni har det bra och att ni får en fin vecka därute/ Kram

 
 
Ingen bild

Annika

27 april 2014 18:44

Som om det inte räckte👿. Hoppas att det vänder fort! Kram

lotten67

27 april 2014 22:33

Tack hjärtat! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards