Alla inlägg den 2 mars 2014

Av lotten67 - 2 mars 2014 20:23

Sådär då, söndagen lider mot sitt slut! Jag har haft en vilsam dag. Skrotat runt i lyan. Haft lite kaffe främmande och fått nybakta kanelbullar. Kollat vasaloppet förstås;-) nu ligger jag å funderar på kommande vecka och vad som ska hända. Varje vecka sen jag fick veta att jag är allvarligt sjuk har det liksom inte blivit som jag tänkt eller trott. Dyker hela tiden upp något oförutsett eller nåt nytt. Men imorgon bitti ska jag ta ett gäng blodprover vilket ingår i den här utredningen som nu påbörjats avseende det skyhöga blodtrycket. Måste jag fasta igen:-( det gör jag ju varje vecka nu så även det är ju typ vardag numera! Det positiva är att provtagningen är halv åtta så jag ska nog fixa det. Klockan 09.00 är det besök hos gyn mottagningen för att kolla njurkatetern igen......å jag undrar ju, om de tar bort den, vad kan det innebära för mig? Jag är orolig för de ska börja snacka om att ta bort den. Jag har ju byggt upp en bild av att det orkar jag bara inte med nu:-( önskar å ber att njuren ska hämta igen sig på egen hand! Fast jag inte har en aning om det ens är möjligt. Jag kan säga att jag är sårbar nu och klarar inte fler såna jobbiga besked. Nu försöker jag fokusera på blodtrycket och på nästa cytostatika behandling. Den närmar sig med stormsteg! Och inför den ska ju tas ytterligare prover och de gör vi på tisdag. Håller tummar å tår att de proverna är ok så jag får göra behandlingen som tänkt. Annars tror jag att jag blir galen;-) Ja fy fan för att vara sjuk och på riktigt dessutom! Kan bli otroligt frustrerad och förbannad emellanåt. Vill må bra, vill ha min vanliga vardag tebaxs. Men jag är fortfarande fast besluten att stå upp, kämpa med alla medel jag kan och kommer oxå ihåg att det är JAG som bestämmer!! Å inte nån jävla cancer djävul:-( go kväll å kram<3

Ovido - Quiz & Flashcards