Alla inlägg den 17 mars 2014

Av lotten67 - 17 mars 2014 21:49

Se där jaa;-) jag har mått bra hela dagen och gjort det jag tänkt. Känns bra! Som förutspåddes kom snön tebaxs, å det var ju väntat och den försvinner när den tiden kommer. Jag är ju som ni vet mest inne så det gör inte mig ett dugg. Jag har städat lyan idag och faktiskt börjat fundera på vårgardiner och nya gula glada blommor. Men får nog samla lite mer kraft först! Å idag har Försäkringskassan hörts av, efter knappa sju veckors sjukskrivning. De ringde och numera har jag en handläggare att bolla eventuella frågor med. Känns ok. Men de har ännu inte fattat något beslut angående rätt till sjukpenning eller inte. Så jag får fortsätta vara glad att jag har pengarna i madrassen att försörja mig på. Å andra sidan gör jag ju inte av med pengar heller. Löser sig! Å så har de ringt från Örebro sjukhus, de ville boka in tider för strålbehandling!?!? Men hallå, nu blev det visst fel eller? Det är ju såvitt jag vet inte klart om jag ska genomgå strålbehandling eller när isåfall. Ja ni fattar, fick jag redogöra för vad jag uppfattat om min behandlingsplan osv. Det är ju sagt först tre cytostatikabehandlingar, sen rtg för att se om djävulen har minskat eller inte, därefter skulle ju fortsatt plan göras. Så samtalet avslutades med att de får utreda hur och vad som ska ske å återkomma till mig. Jag har räknat ut själv att ev strålbehandling torde bli tidigast i senare delen av april och ev fortsätta hela Maj. Hm innebär att jag får uppleva våren i Örebro med en vistelse på hotell och lyx å flärd! Nja inte lockande men om jag har chans att leva ytterligare ett tag till och i vart fall inte bli sämre är det som vanligt, sitt lugnt i båten och åk med! Så jag väntar på vårdens nästa drag, inte annat göra. Nu ikväll har broder Fluff å jag varit å veckohandlat. Klarar jag mig hela veckan och behöver inte släpa kassar fram å tebaxs. Idag har jag oxå hittat en sida på nätet där jag kan lära mig hur jag knyter en sjal snyggt på skallen. Modellen kallas kanelbullen! Ser riktigt bra ut faktiskt. Ska gå på jakt efter ett par snygga sjalar vid tillfälle har jag tänkt. Så till er från mig ha en fridfull natt. Vi hörs/ kram

Ovido - Quiz & Flashcards