Alla inlägg den 30 mars 2014

Av lotten67 - 30 mars 2014 17:14

Tassade upp imorse runt kl. 07.00 Och jag som är en ordningssam människa hade ju naturligtvis ställt om mina klockor när jag gick i säng, det där med sömnbrist sitter i än, i natt var klockan typ 02.00 vintertid när jag kom i säng! Gårdagen vill jag glömma, men jag piggade iaf på mig fram på nattkröken! Fortsatt tacksam att jag kan äta trots att magen inte är som jag vill. Jag är dock övertygad om att det är bättre att äta nåt än inte alls och även dricka. Och jag har inte kräkts en enda gång än alltid något;-) Blev lite glad när jag väl kom upp, kände mig lite bättre och vågade mig på en gigantisk kopp kaffe även om det var en hel del mjölk. Men så jävla Gott!!! Å magen klarade det relativt bra. Sen var det ju soffhäng och lite kattmys. Frulle och en dos på ett gäng tabletter förstås. Näst sista dagen med kortisonet eller som cytostatika sköterskan kallar det,städpiller,eftersom man gärna blir manisk o euforisk av doserna. Å det är lite tufft men om några dagar går det över. Som jag sagt förr,jag har börjat lärt mig hur de funkar och hur jag bara måste stå ut! Finns inga alternativ liksom. Vet ju att det går tebaxs vilket är det viktiga. Ja sen har jag ägnat mig åt kroppsvård idag, ska nog fortsätta lite till. Ni vet het dusch, smörja kroppen med go lotion och så huvudet oxå, det är torrt bland stubbet. Haha fast vet ni vad det växer och frodas även om det är lite fläckvis! Ja naglarna ska ju oxå hanteras men det får bli sen. Kanske boka tid för både nagelvård och fotvård, om jag känner för det.

Lagade mig en lätt lunch och sen bestämde jag mig för att gå ut lite grann. Inte särskilt varmt så mycket kläder och min nya scarf. Den går i grönt och blått. Passade bra till jackan, fast jag har inte bytt till vårjacka än, det är vinter och jag vill inte bli sjuk, mer än jag redan är. Tog cykeln till Hemköp och handlade. Tänkte oxå cykla och kolla på nya gardiner men orken tog snabbt slut så jag åkte hem istället. Det är det här som kan bli så jobbigt, att orken liksom bara rinner ur mig så snabbt! Då kommer det svartas svarta, jag blir arg och lessen och vill skrika#fuckcancer# och springa ifrån alltihopa. Jag är van att ha ett driv o nu känns det som det är borta för alltid:-( Usch! Hur som helst jag kom hem och pusta ut.

Å nu har jag fått ett akut sug efter ugnsgratinerad falukorv å pärer, så korven är i ugn och potatisen puttrar på spisen! Blir gott med riktig husmanskost och en stor kaffe m mjölk på det. Resten av kvällen ska jag försöka njuta av det förlängda ljuset ute och dessutom sätta mig in i det här med meditiation som ska kunna hjälpa mig att få ner den fortsatta höga pulsen. En rekommendation från sjuksyster, så då kanske kanske jag testar. God söndag kväll på er/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards