Alla inlägg den 4 mars 2014

Av lotten67 - 4 mars 2014 19:05

Japp! Idag har det gått fem veckor på djävulsresan. Jag är fortfarande på benen, för det mesta. Kämpar och försöker se positivt på det hela. Och tillåter mig även att ha bad days, det ingår ju i den här resan det med. Min resa är ju faktiskt full av mångfald, människor, vård, mediciner, provtagning och en mängd utredningar å undersökningar. Resan är även full av fina kloka släktingar, vänner och kolleger. Alla som stöttar mig är guld värda!! Och när jag blir allt friskare tippar jag på att jag kommer ut som en sundare människa som alltid alltid kommer lyssna och känna kroppens signaler. De ni! Idag har jag ju varit på vår hälsocentral, å det är nästan som vanligt. Tre försök och två sjuksköterskor innan de lyckades ta blodprover via min infusionsport. Det är otroligt! Nu har jag den inopererad både för sjukvårdspersonalens skull å min egen å likt förbannat får de inte till det! De pratade om att den satt fel, satt för djupt bla bla....fast jag förklarade pedagogiskt att det fungerade utmärkt igår! Å då undra de om porten var rund eller fyrkantig....Tjena sa jag, nu får ni ju ge er, men jag vet att den är rund! Nästa gång, om det blir nån nästa gång, ska jag ta med mig en bild, klappat! Hur som helst till slut gick det! Efter det har jag varit på min gamla arbetsplats och fixat lite papper mm, fikat å skvallrat med gamla kollegor. Å framför allt äntligen träffat fina Kringlan<3. Å som bonus dök ju tant Inger upp så fick vi kramas. Tant Inger är ju lite extra stolt, när jag döpt bloggen t Lotten. Det var nämligen hon som döpte mig för länge länge sen till Lotten! Så en bra förmiddag. Sen köpte jag chinamat å drog hem t lyan. Resten av dagen har jag fixat lite med allt möjligt. Kände mig skittrött imorse men inte har jag vilat. Det är väl mina bokstavskombinationer som gör att jag kör på. Fick semla och fikafrämmande oxå! Nu är det kväll å jag ska äta igen. Snart dax för beh, hoppas jag så bara ösa in med mat. Imorgon blir det ju som jag nämnde perukprovning å sen åker jag på mitt riktiga jobb i Gävle. Det blir superbra!! Å Siv, Du har väl laddat till jag kommer, Vi ska ju mysa du å jag..... Ha en bra kväll alla/ kram

Ovido - Quiz & Flashcards