Alla inlägg den 16 mars 2014

Av lotten67 - 16 mars 2014 20:57

Ännu en helg lider mot sitt slut. Ute försöker våren kämpa sig fram och inne försöker jag kämpa mig fram och förhoppningsvis förbi den där djävulen som tror den har mig i sitt grepp. Du! Skulle inte tro det då. Jag är ingen som viker ner sig i första taget å egentligen inte i andra eller tredje taget heller, så det så! Idag har jag faktiskt mått helt ok, den där förkylningstendensen har jag motat så gott det går med vila, ingefära/mandarinthe och strepsils. Nu hoppas jag den drog iväg å inte försöker fånga mig på nytt. Det har liksom gått upp för mig nu först att immunförsvaret är kraftigt sänkt å därmed undanbedes Alla former av infektioner, tackar på förhand. Å alla andra former av sjukdomar med för den delen. Min bestämda uppfattning är ju att jag på knappa sju veckor fått min beskärda del av sjukdomar för väldigt lång lång tid framåt, eller hur?!? Fokus ska vara på att bli frisk, kom ihåg det!

Idag har jag alltså vilat, jag börjar bli rätt bra på det nu och ibland vill jag liksom krypa ur kroppen och flyga iväg. Flyga iväg till ett varmt land med sol,bad å go mat. Vilket jag hoppas vara tillräckligt frisk för att göra i juni 2014! Känn på den, nu tänker jag ända dit. Fast läkarna säger att jag inte ska tänka så långt fram:-( Men idag gör jag det för det känns bra för mig. Blir det ingen solresa i juni så har jag iallafall fått njuta av tanken å känslan av den typen av resa och eftersom jag rest en hel del vet jag precis hur det känns att ströva barfota i het sand med havet som sällskap! Det längtar jag efter. Å om jag kämpar allt jag kan blir det verklighet. Ja förutom vila har vinterstudion underhållt mig, sista dagen idag, blir det tråkigt för mig på dagarna. Jag gillar ju att kolla vintersport. Men men anar det löser sig. Jag tänker att jag behöver vara ute mer, fast så länge det blåser så kallt stannar jag inne!! Ni kan ju hålla tummarna att blåsten mojnar då går jag ut. Ryktas om snö imorgon å det stör inte mig, det är ju så det funkar i vårt avlånga land. Fyra årstider och vi tar oss igenom dem alla. Jag har haft lite fika främmande med idag. Det är ju lite lyxigt å vara sjuk, förstå mig rätt, Alla som kommer har ju nåt gott med;-) Tur är ju det! Å så fick jag en Bingolott, jag som inte spelat på typ tio år, nu har vi spelat och absolut ingen vinst, fast det kunde ju ha blivit det. Bättre lycka nästa gång! En ny vecka är alltså på ingång, bara ett besök i sjukvården är planerat. Skönt! För övrigt har jag tänkt mig att ägna veckan åt lite städning, tvättstugan, kanske bakning och ett besök på mitt jobb skall jag oxå göra. Därför håll Alla tummar å tår att jag får må bra hela veckan och att mina värden håller formen! Då är jag om inte allt för länge back in business!/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards