Alla inlägg den 26 mars 2014

Av lotten67 - 26 mars 2014 19:30

Igår skrev jag att jag tycker om mig själv och trivs med mig själv! Idag har jag kommit på att jag inte gör det fullt ut:-( å det handlar uteslutande om rökning! Fan va jag kan ångra att jag en gång i tiden började röka. Vilket jag gjorde när jag var 14-15 så det innebär att jag rökt dagligen i typ drygt 30 år. Fatta vad jag utsatt mig själv för och vad pengar som gått upp i rök liksom. Å jag vet mycket väl att rökning inte är bra för mig och inte heller för någon annan. I min nya situation är det enligt vissa läkare ännu viktigare att vara rökfri, eftetsom rökningen dödar ju friska celler och de har jag förmodligen större behov av än nånsin nu när jag och kroppen ska slåss mot de där förbannande sjuka cancercellerna! Men hur lätt är det att vara rökfri? Alla ni som själva sitter fast eller har suttit fast i beroende har nog i vart fall ett hum om vad jag menar. Det finns som alla vet en stor mängd beroendeproblem som många av oss kämpar med daglig dax. Inte bara alkohol,narkotika å nikotin som en del tycks tro. Läser jag på sociala medier och relaterar till människor jag mött såväl arbetsmässigt som privat svämmar enligt mig, världen över av beroenden så jag känner mig i vart fall inte ensam i detta.

Däremot klarar jag inte av att vara helt rökfri, blir snart galen på denna kamp parallellt med kampen mot djävulen! Jag har testat olika preparat under dessa två månader men jag når inte ända fram. Å detta trots att jag vet å förstår att det är viktigt! Fan jag som brukar vara så envis å vrång, men nu funkar inte det. Jag blir så abstinent och klättrar på väggarna! Det funkar något bättre när jag kan sysselsätta mig med något men efter två månaders sjukskrivning tryter fantasin en aning på den fronten. Nä fy fan det här är inte kul på något vis. Jag behöver fundera på nåt som verkligen skulle funka även om jag tvivlar på att jag orkar,kan och förmår i allt annat som händer nu. Ja en sån dag har det varit idag:-( nu är det dax att packa väskan för en sjukhusvistelse imorgon på sådär sju timmar. Jag har ju inte hört nåt om att proverna inte var ok så än så länge lever jag i tron att de bjuder på en djävulsdos imorgon, eller bjuder,nä det får jag ju betala för kom jag just på. Ja ja huvudsaken jag får behandling och att den är effektiv och att biverkningarna håller sig på avstånd denna gång oxå!/ Vi ses/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards