Alla inlägg den 28 mars 2014

Av lotten67 - 28 mars 2014 17:57

Hade en lite sömnlös natt i natt trots att jag kände mig trött å lite utmattad. Vet inte om kortisonsprutan tog snabbare eller om det var nåt annat som störde. Sov i vart fall nån timme:-( upp vid sju för att dagen till ära få käka 15 piller t morgonmackan. Å de enda som möjligen ger nån effekt är ju blodtrycksmedicinerna! Kanske, men fortsätt gapa å svälj är den enda vägen. Hoppas på det blir stabilt nån gång. Sen drog jag iväg på cykeln till vårdcentralen och idag gick det smärtfritt, det var ju skönt, jag kände innan att mitt tålamod inte är det bästa idag och nåt tjafs orkar jag inte med. Kunde ändå inte låta bli att upplysa dem om att igår fungerade det alldeles utmärkt med min infusionsport! Tipsade dem om att jag kan arrangera en liten kurs om de vill,jag har ju massa tid över. De såg väl inte överförtjusta ut över den idéen men jag låter det sjunka in till nästa vecka följer jag upp det då;-) Efter omläggning o spolning bestämde jag mig för att försöka ta mig runt fjärden även idag, blir liksom bra kombo när jag ändå är på den delen av stan. Lite darriga ben och aningen tungandad men envis som jag är peta jag i mig druvsocker och knallade runt enligt plan. Fantastiskt vackert, fåglarna kvittrar och solen värmde! Kändes jättebra efteråt men va törstig jag blev! Drog in på bibblan, snodde vatten i deras kran, tack för det. Hämtade oxå en nyskriven bok jag beställt så nu hoppas jag orka koncentrera mig o läsa den! Den heter La Vie -inte alltid som man tänkt sig. Boken är en självbiografi om en man som diagnostiseras med ca och skriver ner sina tankar under sin sjukdomsperiod, lite som jag å många med mig. Denna bok ser jag framemot. Sen tänkte jag gå hem men istället gick jag å köpte mig en vårjacka, å inte nog med det innan jag var klar hade jag ett par fladderbyxor, en klänning och en sjal oxå. Och observera inget var svart! Sen till mataffären så helgen är räddad. Vid ett var jag hemma, lite tom på ork. Vilade, lunchade sen vila igen.Eftermiddagen gick lugnt,plockade lite. I brevlådan dök ett peppande grodkort upp, tack Siv för ditt peptalk, det betyder mycket för mig! Å som inte det var nog, sen kom blombudet! Fina lysande rosa blommor å god choklad. Ja ni fattar, tårarna kom för att jag får så fint stöd! Tack! Kvällen har gjort sitt inträde i lyan. Käkat pizza, lite karra å tittat på Lets Dance! Bra musik om inte annat. Jag är trött, mår lite illa och magen är lite bråkig:-( blir till att preppa rejält med medicin ikväll och hoppas att jag får sova bättre inatt. Och framför allt att jag får må bra i helgen och kan vara ute. Jag får ju inte sitta i solen vilket många av er vet är bland de bästa jag vet, men bara att glömma nu:-( men ute kan jag vara! Önskar er alla en fin helg och kom ihåg var rädda om varandra Vi vet aldrig vad som väntar runt hörnet/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards