Alla inlägg den 10 mars 2014

Av lotten67 - 10 mars 2014 21:02

Ännu en dag i tristess. Jag börjar bli lite rastlös igen. Denna väntan på jag vet inte riktigt vad!?!? Eller jo det vet jag visst. Nästa cytostatikabehandling och framför allt resultatet av de tre behandlingarna. Torde få veta svaret under april. Å dit är det ju skitlångt!!! Det som oroar mig just nu är att jag har smärtor av och till. Vill dock tro å hoppas att det betyder att drogen trycker till djävulen men jag vet att det lika väl kan vara åt fel håll:-(försöker tänka positivt men ibland ramlar jag över kanten och det svarta hålet pockar på. Å då är jag lessen och förbannad! Jag vill inte dö nu! Jag vill fortsätta leva och kämpa, måste fram med min fighting spirit ytterligare lite till. Å andra sidan går livet upp å ner, frisk eller sjuk liksom. Så fokus framåt med små steg, böj på nacken å va i nuet! Idag har jag i vart fall haft en ok dag. Ringde FK eftersom det gått sex veckor sen jag blev sjukskriven å ingen hörts av. Jag är därmed lyckligt ovetande om jag får sjukpenning eller ej. Å när jag ringde: Du har plats 214 i telefonkön....men Tjena! Hur kan det vara möjligt???? Men det tog ändå bara 10-12 minuter så inget problem. Mitt ärende var ännu inte beslutat, senast 21/3 kommer ett besked. Tack å bock då! Nu oroar jag mig egentligen inte, men ändå. Det finns defacto flera som ej fått sjukpenning på grund av cancerdiagnos med tillhörande fysiska och psykiska problem. Jag har följt några individer på nätet som tyvärr hamnat där. Obeskrivligt tänker jag. Jag kan säga, utan att skryta, pengar löser sig alltid för mig! Om jag får bli frisk skiter jag fullständigt i om mina pengar tar slut. Ingenting är omöjligt,klappat! Efter lugn förmiddag gick jag ner på stan. Med toppluva, blåste ju lite. Å jag ser ju att även idag tittar vissa på mig..de som förmodligen inte sett mig i varken punkfrilla eller luva nån gång. Skiter jag i faktiskt. Som jag skrivit tidigare, jag är stolt, kämpar för att bli en överlevande!!! Å det kan ingen ingen ta ifrån mig och framförallt jag gör det på mitt sätt och på mina villkor!! Efter stadstrippen tog jag bussen till mor å far. Fick en av mina favoriträtter, tunna pannkakor å hallonsylt och grädde. Underbart! Finns inget godare än min älskade mammas pannkakor! Å idag fick de tulipaner av mig, för de är bara BÄST<3. Nu ligger jag i min egen soffa å slappar. Blir inte mer idag. Imorgon Inga planer men hoppas må ok, orka göra nåt å slippa smärtor. Vi ses/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards