Alla inlägg den 27 mars 2014

Av lotten67 - 27 mars 2014 17:36

Just det, nu har jag idag genomfört behandling nr 3 av tre planerade! Har gått bra idag med, själva behandlingen är ju i sig inte så jobbig. Som ni förstår har jag koll på vad som ska ske, vad som inte får ske och naturligtvis vad som inte får glömmas. Är man chef å har ett relativt stort kontrollbehov, fast bara ibland,funkar det så bara! Sovit ok inatt, steg upp halv sju. Dusch och frulle, skjutsen å dagens sällskap hämtar mig kl.8.00 Blir glad på morgonen när jag får en del glada, varma å stöttande sms mm inför dagen. Tack för det fina ni<3 Framme på sjukan i god tid min vana trogen. Det har liksom aldrig legat för mig att komma försent t möten å sånt där viktigt;-). Idag ska jag få behandling på sjukhusets sprillans nya dagsjukvårdsmottagning, blir ju spännande å se var våra skattepengar tagit vägen eller hur!?! Till sällskap har jag storebror fluff<3 under förmiddagen. Vi har kaffe,choklad och Dextrosol med oss. Vis av erfarenhet vet jag ju inte vad landstinget bjuder på idag. Hittar rätt byggnad å rätt avd. Men så modernt! Å fint, om man nu kan säga det om ett ställe där de främst pågår intravenösa behandlingar med djävulsdroger! Jag får ett eget rum, lite som ett akvarium;-) Fina glasdörrar ut mot övrig lokal. Lite sådär som de ser ut på Din arbetsplats Annika P Å. Du vet så det sipprar ut ljud om man drar igen skjutdörren! Ha ha undra på jag kände mig bekväm eller hur!?! Nä det gjorde jag ju knappast men det funkade iaf!

Sen drog det igång, i med nålen i infusionsporten, å Guess om det funka!? Jo då klockrent på försök ett. Det är liksom otroligt, på sjukhuset funkar det varje gång utan problem. Å ingen är ju mer glad för det utom jag. I med alla förebyggande preparat, glukosdropp och koksaltlösning! Blir kroppen uppvätskad å jag mätt och kissnödig ofta. Broder sitter lugn, pimplar kaffe, han har dock ingen stickning Annika J;-) kanske du kan ha en kurs med honom vid tillfälle? När det sen är dags att påbörja infusion av djävulsdrogerna kommer doktor Nils,se där,ännu en ny bekantskap. Han verkar trevlig, lugn och saklig. Ber om recept, det verkar ju som jag kan få vad jag vill, de säger ja t allt ju. Fast jag tar ju som ni vet absolut inte nåt mer än vad jag absolut inte behöver.Å för övrigt gnällde jag ju lite om att jag inte fick jobba, å inte fan nappa han på kroken. Däremot tyckte han jag kunde börja fiska alt fernissa hans bod på tomten. Nja då vilar jag hellre lite till bara så ni vet! Han var för övrigt tysk, verkar krylla av dem på mitt hemmasjukhus. Tur de behärskar vårt språk så bra, jag är imponerad. Ja sen har det rullat på. Lunchen visade sig bestå av fisksoppa a la Bob eller nåt. Å då undrar ju jag som absolut inte äter fisk, vem har beställt sånt??? Nu har jag hört å läst mer än hundra gånger att vi ca patienter ska äta det vi tycker är gott, det vi njuter av....hmhm. Nöjde mig m pajbiten som bestod av typ ett par kilo strösocker och pajdegen hittade jag aldrig. Nä sjukhusmat är inget för mig. Ja ja så kan det vara. Broder drog t jobbet så jag blev själv men då vila jag å såg på tv. Å så skulle jag få träffa farbror doktorn som sköter blodtrycket, han som tydligen skulle ringt mig för tre veckor sen. Jag undrar ju vem han ringt istället!?! Å inte blev det någon spolning å omläggning av katetern heller, de hade inga bandage, herregud, denna sjukvård. Undra på jag blir knäpp! Jag anade i oför sig detta så jag hade faktiskt bokat tid på vårdcentralen imorgon bitti ifall att. Det bygger ju på att jag och kroppen inte intagits av rejäla biverkningar imorgon får då tar jag mig inte dit det kan jag lova. Runt kl.14.00 var jag klar! Snabbare denna gång och giftet fick ju oxå droppa i snabbare.

Då fråga jag; var är den där blodtrycksdoktorn? De gick å hämta honom, som var lite disträ men cool liksom;-) och det slutade med ytterligare en blodtryckstablett till eftersom nu är undertryck å vilopuls inte ok. Ja det är bara tacka ta emot. Sen gick jag och hämta medicin. Kände mig rätt ok, lite seg men vackert ute så jag gick i lugn takt hem. Det kändes skönt och välbehövligt. Pustat ut, håller på att vätska upp mig nu, ska ju dricka minst ett par liter/Dag och helst lite extra nu efter behandlingen. Jag är trött,varm och hungern lurar runt hörnet. Känns ju inte aktuellt med nåt stor kok ikväll så endera blir det strips å körv eller nåt annat nyttigt å lättlagatB-)...På återseende Alla fina och positiva människor som hänger med på min resa å kom ihåg det är resan mot destinationen TILLFRISKNA och få ett fortsatt bra LIV som är nummer ett. Den andra destinationen döden får vänta ett tag till!/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards