Alla inlägg den 21 mars 2014

Av lotten67 - 21 mars 2014 11:12

God förmiddag! Nu sitter jag med en något sen frukost och myser lite i grodrocken. Vet ännu inte om jag ska klä på mig så mycket mer idag;-) Grodrocken är ju min favvorock och värmer gott. Igår gick dagen i ett, pyssel hemma, besök på hälsocentralen för omläggning och spolning av katetern. Å denna gång inget strul, grejerna fanns på plats och syster Inger gjorde sitt bästa. Pysslade om mig lite extra, jag tycks nämligen vara extra känslig i huden å får sår av bandaget. Typiskt va, allt ska jag drabbas av! Men nu har jag nåt preparat utstryket på de känsliga ställena som fungerar som ett extra lager hud så hoppas det avlastar lite. Å äntligen har stygnen efter operationen av infusionsporten ramlat bort och nu behöver jag inte ha det bandaget iallafall. Ni vet jag är ju glad för de små sakerna oxå. Njurkatetern tycks fungera fortfarande fast jag känner mig öm i det området. Testar med Alvedon och Ipren, får se om det går tebaxs. Fast nojjorna har börjat om att nu har djävulens tentakler nått njuren än mer och det innebär ju att........fasiken att jag hamnar i de tankarna, men det är nog rätt naturligt i mitt tillstånd! Försöker tänka att så fort vräker inte djävulen ut sig men men vi vet alla att den är lömsk och falsk på alla vis och att även om jag har pågående behandling kan den fortsätta sitt intåg i kroppens olika delar. Ok, nu ska jag fokusera på att det inte är så utan att behandlingen funkar och jag kommer på sikt att må bra igen! För övrigt igår bjöd jag min gamla fina vän Helena på middag och vi hade det mysigt och lugnt. Blev sittande i sådär fem timmar. Jag sa ju innan att jag orkar umgås i vart fall en stund;-) Blev ju lite mer än det, fast det var det absolut värt. Mycket att prata om, berätta om och vi pratade INTE bara om mitt sjukdomstillstånd. Trevligt hade vi och fina presenter hade Helena med sig. Maten var oxå God liksom den numera obligatoriska lingondrickan;-) Natten var ok även om jag sover lite oroligt igen, vet inte varför men hoppas det vänder snabbt. Börjar ju närma sig nästa cytostatikabehandling och gäller att börja samla kraft, näring och ha magtarmkanalen i trim. Allt för att förebygga ev biverkningar naturligtvis. De vill jag ju slippa så långt det går. Ja ja tillbaka t en sak och en dag i taget nu då! Inte stressa, acceptera att det tar tid, fortsätta vara i ovisshet om vad som händer efter nästa behandling, hoppas på det bästa!! Och just ja, försäkringskassan har ju kommit fram till att jag är berättigad till sjukpenning tillsvidare så nu kan vi släppa det och slösa lite kulor på nåt skoj;-) Önskar i vart fall er alla en fortsatt fin fredag och en fin helg. Vi håller tummar å tår att våren tar ett nytt steg och att vårtecknen dyker upp bakom hörnet/ Bamsekram till alla mina följare<3

Ovido - Quiz & Flashcards