Alla inlägg den 11 mars 2014

Av lotten67 - 11 mars 2014 19:17

Just det, idag är det sex veckor sen djävulsresan gjorde sitt intåg i mitt liv. Precis som tidigare sex veckor av vånda, oro, ångest, glädje,sorg,förtvivlan,smärta, rädslor och tacksamhet mm. Blandad kompott! Tiden har runnit iväg, jag och min kropp fått utstå en massa. För att inte tala om min själ. Jag är rätt nött i själen:-(kroppen känns inte tipp topp nu. Vill inte gnälla men samtidigt, det är ok att gnälla, när jag är sjuk. Värk i benen och stickningar i fötterna, rätt oskönt. I underlivet buller å bång, kanske en intern strid mellan sjukt och friskt. Vill ju fortsätta tro det så länge jag inte vet nåt annat. Tänk det värsta och hoppas på det bästa!! När jag tänker att jag sitter på ett tåg, blir det ju lite som det där tv programmet, På Spåret. De ställer ju ofta frågan: vart är vi på väg?? Ja å det undrar ju jag med, ingen som vet, ingen som vet! Känner att mitt spår är krokigt, backigt och förmodligen långt. Men jag försöker med all kraft jag har hålla mig på spåret och ibland rycker jag i nödbromsen. Det är när jag översvämmas av ångest eller när jag i tanken är i juni, är skapligt frisk å har ett för mig vanligt liv. Inte för bråttom, inte planera för långt blabla bla, ibland hatar jag just det! Trollspö vore nåt just nu, men nä det finns inte. Nu låter jag dyster märker jag men det är lite så nu. Mycket tid att tänka, reflektera och spekulera. Å då får som ni säkert vet saker å ting ganska stora proportioner oavsett hur det är, litet som stort. Rädslan för att dö bär jag med mig, jag har alltid varit rädd för det men inte släppt de tankarna så nära tidigare. Nu är den känslan i högsta grad närvarande dock inte 24 timmar om dygnet å tur är väl det. Å jag vet att vi alla ska dö, nån gång. Fast just det hjälper inte mig här å nu. Jag vet och kan kämpa mer, stå ut mer och viljan att överleva kvarstår. Det får dock vara vingligt tills kroppen hämtar igen sig efter senaste behandlingen. Nu är jag i behov av energi, ljus, sömn och glada kraftfulla tillrop för att få fart på gnistan igen. Tackar på förhand/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards