Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Beroende!

Av lotten67 - 26 mars 2014 19:30

Igår skrev jag att jag tycker om mig själv och trivs med mig själv! Idag har jag kommit på att jag inte gör det fullt ut:-( å det handlar uteslutande om rökning! Fan va jag kan ångra att jag en gång i tiden började röka. Vilket jag gjorde när jag var 14-15 så det innebär att jag rökt dagligen i typ drygt 30 år. Fatta vad jag utsatt mig själv för och vad pengar som gått upp i rök liksom. Å jag vet mycket väl att rökning inte är bra för mig och inte heller för någon annan. I min nya situation är det enligt vissa läkare ännu viktigare att vara rökfri, eftetsom rökningen dödar ju friska celler och de har jag förmodligen större behov av än nånsin nu när jag och kroppen ska slåss mot de där förbannande sjuka cancercellerna! Men hur lätt är det att vara rökfri? Alla ni som själva sitter fast eller har suttit fast i beroende har nog i vart fall ett hum om vad jag menar. Det finns som alla vet en stor mängd beroendeproblem som många av oss kämpar med daglig dax. Inte bara alkohol,narkotika å nikotin som en del tycks tro. Läser jag på sociala medier och relaterar till människor jag mött såväl arbetsmässigt som privat svämmar enligt mig, världen över av beroenden så jag känner mig i vart fall inte ensam i detta.

Däremot klarar jag inte av att vara helt rökfri, blir snart galen på denna kamp parallellt med kampen mot djävulen! Jag har testat olika preparat under dessa två månader men jag når inte ända fram. Å detta trots att jag vet å förstår att det är viktigt! Fan jag som brukar vara så envis å vrång, men nu funkar inte det. Jag blir så abstinent och klättrar på väggarna! Det funkar något bättre när jag kan sysselsätta mig med något men efter två månaders sjukskrivning tryter fantasin en aning på den fronten. Nä fy fan det här är inte kul på något vis. Jag behöver fundera på nåt som verkligen skulle funka även om jag tvivlar på att jag orkar,kan och förmår i allt annat som händer nu. Ja en sån dag har det varit idag:-( nu är det dax att packa väskan för en sjukhusvistelse imorgon på sådär sju timmar. Jag har ju inte hört nåt om att proverna inte var ok så än så länge lever jag i tron att de bjuder på en djävulsdos imorgon, eller bjuder,nä det får jag ju betala för kom jag just på. Ja ja huvudsaken jag får behandling och att den är effektiv och att biverkningarna håller sig på avstånd denna gång oxå!/ Vi ses/ Kram

 
 
Ingen bild

Johanna

26 mars 2014 19:56

Kämpa vidare!! Du är stark!!

lotten67

26 mars 2014 21:28

Tack!!

 
Ingen bild

Annika

26 mars 2014 20:03

Lycka till imorgon vännen. Ja fan denna rökning jag vet vad du menar. Där finns inga genvägar och ingen universal lösning. Det jag kan trösta dig med är att suget går över och att fördelarna blir bättre och fler än de kortsiktiga vinsterna. Kram och kämpa vidare, det går❤️

lotten67

26 mars 2014 21:29

Tack darling det går nog bra imorgon! Kram

 
Ingen bild

jeanette

26 mars 2014 21:18

Det måste vara oerhört svårt att kämpa med ett beroende parallellt med sjukdom och behandling. Jag sänder kramar till dig.

lotten67

26 mars 2014 22:17

Ja du det är rent ut sagt för jävligt! Men jag kämpar lite till. Tack för du följer mig på bloggen och kram till dig!

 
Ingen bild

Jossan

27 mars 2014 19:56

Så småningom kommer du knäcka koden att sluta. De reder sig!
Nu fokuserar du mer på att smasha tumörjäveln i bitar än att negga ner på dig själv tycker jag. Kom igen!
Hoppar du ett par cigg om dan eller mer är de ju ändå bättre än om du rökte mer pga olika orsaker.
Du är fantastisk ändå. Tyck om dig själv! Jag älskar iaf dig!
Stor kram vår
Pärla!

lotten67

27 mars 2014 20:41

Ok då bestämmer vi det! Jag jobbar hårt mot tumördjävulen och nu håller vi tummar å tår att dagens kur satte pricken över i:et liksom. Dra härifrån å kom inte tebaxs var det sista jag bad den om när jag var klar idag;-) Kram

 
Ingen bild

Jossan

31 mars 2014 09:08

Även om den inte kanske är stendöd o borta tror jag du börjar få den groggy och på fall. När den börjar ragla omkring motar vi in den och ger den andra karduller å då ru!! Adios amigos tumörjävel för gott!!
Säger som dig: klappat!! ❤

lotten67

31 mars 2014 10:41

Undra om den groggy nu då å raglar runt?? Just nu river det rejält ända in i benmärgen. Å jag kickar tebaxs med allt jag kan å förmår;-)sa just fuck you åt den där djävulen!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards